Thursday, December 27, 2012

untuk dia . heyy untuk dia .



haha . teringat lagu Untuk Dia by Najwa Latif

okie dokie . sekarang ni cume bosan sangat sangat . tatau nak buat ape . sepanjang minggu cuti ni aku alami masalah masalah yang susah nak lalui . even longkang kecik pon , aku persoalkan . macam mane nak langkah ?

first . gaduh ngan mak .
sebab bende kecik je . tak perlu dipanjang panjangkan . kali ni aku yang pujuk mak aku ! yuhuuu . berjaye .

second . gaduh ngan Bestfriend sendiri
aku keras kepale . ego tinggi . suke marah . so , tak boleh terime ? aku tak boleh buat ape . since ,. aku boleh terime the way you are , so aku tak nak pakse untuk kau terime segale keburuka aku . tak pakse . just aku perlukan mase . thats all . macam buduh . masuk kete . dengar lagu . nanges macam oghe gile . sabo sabo . biarkan aje .

third . my ex-boy nak kahwin !
dengar dengar dengar ni . last mesej yang aku engat . time aku kene saman . then sunyi . sepi . pelik jugak . tapi aku buat buduh . balek je gombak minggu ni ; terserempak ! owsem gilakkk . tapi aku senyum je . cume tak pakai spec . so tak nampak sangat dye balas ke tak . hehe . gatal yee .
persoalan yang mengganggu . kenape korang putus ha ?
laa . nak buat macam mane tak de jodoh . or . mak kau yang tak bagi . eh tak de lah . family besar aku yang kate tak boleh . so , ikut saje . oryte oryte . dengar ni , hopefully you happy with ehem ehem . and kahwin cepat ye . semuge dapat anak comel :)

Saturday, December 15, 2012

its okay .



I didn't change. I just want to be better than before. If you can''t accept me for who i am, its okay.

you are right

i dont have as much as you . 

both of us need a time to think about .

not a perfect . seriously im not . and im never saying that one 

just wanna say sorry . 

almost twenty 

just wanna a looking peaceful .

both of us . maybe u are not . but i have to . 

difficult to erase the memories .

but trying to look forward . 

sorry . sorry . sorry .

my fault . 

Saat kita sudah terlampau marah sehingga tidak mampu berkata apa-apa, saat itulah kesabaran diri benar-benar teruji.


terus dan menerus


punya impian tapi tak digapai
punya tujuan tapi tak dituju
punya harapan tapi tak diusaha

katanya hati milik dia
tapi cinta siapa punya
itu helah manusia

sempurna . bukan
cacat . ia

pesanan buat pembenci aku delete
sebab ade salah faham . 
ade konflik dengan aisha evans 
ade salah faham dengan orang lama
bingung

entry lame . banyak persoalan .

soal laki aku tak nak persoalkan . dia benar . 
tapi tuhan lagi mengerti . 

dah lame mate kedip kedip belah kiri
ouh , ini rupanya . not small matter . big jugak la . 

thanx bagi aku sedar . 
orang kate ego aku tinggi . tapi aku tak sedar .

beruntung kau sebab ade kawan kawan yang setia di sisi . 
mulakan hidup baru . 
yang mane patot lupe . sile lupekan .

aku salah . aku berundur . aku mintak maaf . 



Sunday, December 2, 2012

Hafiz AF



Bukan Salah Aku
Bukan Salah Kamu
Juga Bukan Salah Takdir

Kite Bertemu dan Bercinta
Sehingga Tiba Di Penghujungnya Kita Berpisah

Kita Lalui Saat Manis
Kita Jalani Hari Terindah
Kita Ikuti Semua Bersama

Dengar Pesanku Wahai Kekasih

Jika terhenti
Teruskanlah Hidupmu

Jika ternoktah
Mulakanlah Nafasmu

Jika tiadaku
Ingatilah Kenangan yang telah terbina

terlalu menyayangimu
diselubungi rasa takut kehilanganmu

Biar aku belajar hidup
Biar aku jalani hari
Biar aku bernafas
tanpamu disisi

tiada jodoh kita
aku yakin dihadapan ada yang terbaik untuk mu

Tuesday, November 13, 2012

ingin pernafasan baharu



aku hisap dalam . sedalam habis . aku harap aku mati saja lepas hisap rokok ni .

"bang bagi sekotak" hulur not rm10

"habislah dik," balas abang seven-E

aku tunjuk muke tak puas hati . mintak penjelasan

"hari ni kan semue student study week" . jelasnya lagi

aku angguk . beredar dari situ . "mane aku nak carik lagi ni . semue kedai habis . "bisik dalam hati .

aku start . aku pasang . aku tekan . bla dari situ . atas jalan tar . aku termenung . mane silapnye . sebab ape jadi . aku kau atau takdir yang salah . fikir lagi . pusing kiri . traffic light . sebelah aku ade minah bawak nouvo . sebelah kanan moto laju . moto besar . best la dye , awek dye peluk dari belakang .
lampu hijau . semue bawak macam nak race . bodoh ke ape dorang ni . chill la . nak kemane pon bawak laju laju . nak tengok wayang kot . takut telat .

arghhhhh !! rokok habis jugak kat kedai ni . haishh . mane nak carik lagi .

aku mengeluh . lepak bawah pokok . sorang gadis putih melepak . jalannye dilenggok kan . nampak dye ade bentuk badan macam suke . kalau qiqah malam ni . mesti sedap ni . kenyang aku . dye hulur aku sekotak .

"eh . macam mane you tau i carik bende ni ? you tau tak . i carik ni macam nak gile . "

senyum sinis . bibir merah . terserlah kecantikan dye .

rapat . makin rapat . dye tarik dagu aku .
tak tahan . wangi sangat . dye tarik lagi dagu aku . dye telengkan sikit kepale.

"gelojoh gile awek ni" hati aku sempat lagi nak bercakap .

aku pejam mate . nak rase . nak amek feel . asal lame sangat ni .

makkkkkkkkkkkkkkkkkk !!!!
dye hisap darah aku kat tengkuk !

tolong
tolong
tolong .

basah tilam aku . keluar air mani ke ape ni ? sape awek tadi ha ? bakal bini aku ke ? haishh . tak pasal pasal . kene basuh tilam ni . saba je la . .


Wednesday, October 31, 2012

come back !


come back ?
from where ?
and to where ?

haha , hye !! untuk diri sendiri . terime kasih sebab dah bangkit balik . dah bangun semule . thats what i waiting for ? lame kan awak dah sakit . and now its the ryte time to being like a once . terime kasih , terime kasih . jangan di tunggu kepada yang dah lepas . jangan menanti kalau dah bertepuk sebelah tangan . yess ! perangai dulu is a GATAL ! bukan nye lembu yang meragut rumput dan mengampu lelaki lain . its not ! its not ! and not ! tapi perangai dulu . fierce . manje . gedik . gelak kuat kuat . berani . ceria . itu dulu . and now nak balik macam dulu . jadik macam dulu . tak nak jadi yang macam hampir setahun ni . lemah . lembik . senyap . and yang negatif negatif la . 

sekali kecewa, dua kali kecewa
amek kaw ! dapat sudah
dah dua yang aku sia siakan
A and M 
name pendek je .
harap bahagie . InsyaAllah u will get the better than me
kahwin nanti jangan lupe jemput.
InsyaAllah ade rezeki sampai la nun kedah yang jauh tu
sungkai pon dekat je rasenye .


tiga kali kecewa
mule mule harapan
manis manis , sweet sweet
rase macam bahagie
last last due due berundur 
masih tunggu tunggu dan tunggu
tapi ade berite buruk
berita baik
so , bebulan bulan jugak menahan rindu
thanx sebab tolong due pagi kat medan gopeng tu
its gonna be last . 
hati dah boleh terime kalau kite akan berkawan sampai bebile bile
stalker facebook ?
twitter ?
blogger ?
tak lagi dah . sumpah tak , dah boleh terime !
kawan sahaje . 

now , fokus dekat Campus Life yang bakal the end
omg ! rase macam tak best la pulak .
camping
hiking
gua
sungai
pantai
hangout
buddies
kawan baru
hilang dalam sekelip mate je nanti ,
urmm . tak pe tak pe
kite semue akan pergi
cepat atau lambat je 

Tuesday, October 16, 2012

ayat ayat tilam



berbaring rapi atas tilam empuk
lengan tersusun diatas dahi
mata tertutup terpaksa
ditemani lagu-lagu sedih
beromen dengan fikiran sendiri
sedang asyik dan melayan
apa lagi akan jadi selepas cerita ini
seperti aku pula pengarah
aku melayan lagi cerita disebalik mata yang tertutup
derai air mata, mengalir lagi
tidurkan diri dengan paksaan

Monday, October 15, 2012

Suara Hati Seorang Kekasih


Perasaan kita suka sama suka
Hati kita cinta sama cinta
Jiwa kita sayang sama sayang

Kita menjalin
Kita berdua
Berpegangan tangan
Kita Berjanji
Sehidup Semati

Mati hati
jika bayangan hilang

kosong jiwa
bila tiada disisi

*merana jiwa*

dampingilah selalu

jangan sesekali mungkir janji

dengarlah !

cinta selalu ada untuk kamu

Sunday, October 14, 2012

copy then spilt out



The worst feeling is when someone makes you feel special, then suddenly leaves you hanging


tiada kata
tiada reaksi

hanya sakit
sakit tiada ucapan

hanya perbicaraan melalui hati
hati ke hati
mungkin satu pihak tak faham
itu pendapat pihak yang lain
segala mungkin itu yang tiada penyelesaian

*tido,gelap,kelam,samar*


H.A.R.I


bukan bercerite tentang semalam
bukan bercerita tantang hari ini

selalu saja ada hari
mengapa tidak dibicarakan tentang bulan

mungkin hari lebih beruntung
walaupun bulan selalu diagung agungkan
tetapi dikata lainnya bulan itu ada buruknya

ada hari yang mematangkan
kalau kita mengambil iktibar

ada hari yang malang
kalau kita menganggapnya negatif

ada hari yang bahagia
kalau kita selalu di cas kan dengan ion +ve

ada hari yang sejuk
itupun lewat malam hujan barang kali

ada hari yang dingin
terjadi bila hal semalam tidak diselesaikan, mungkin

hari ini bebas
bebas dari rungutan
bebas dari umpatan
bebas dari dimarahi
bebas dari bahagia
bebas dari bersedih

aku merasakan inilah kebahagiaan
ditemani teman yang memahami
merasakan susah bersama
bersahabatkan bantal kuning
diperdengarkan lagu lagu
mungkin bersujud awal hari ini
kerna aku bebas

hari hari seperti inilah yang aku nantikan
walaupun ia tidak diterangi bulan rembulan
tapi ia ditemani dengan hari yang bebas



Monday, October 8, 2012

satu je yang tinggal


marah sudah hilang

cemburu kian tiada

sakit hati kosong

ambil berat tak de

satu je yang tinggal

*tawar hati*

Thursday, October 4, 2012

#4



mule mule amek manis, kunyah kunyah

lepas tu kau ludah

lepas tu kau jilat balik

buang la kat tong sampah

mane boleh buang merata

majulah manusia untuk kebersihan bersama !

#3



jujur dari hati aku

mule mule nak balas dendam

tapi tak jadi

macam jahat sangat

"maaf", tapi kene nangis sekali

baru puas . 

*aku doa kau bahagie

lepas tu, aku nak jalan hidup ni sorang sorang

biar tak hensem, tapi hati kene baik

biar cibai ngan orang laen, tapi jangan cibai dengan aku

*period pain*

#2



sem ni macam macam kene lalui

dari laki laki

dari perempuan perempuan

dari binatang binatang

salah aku jugak

*aku doa mintak ujian lebih berat*

sekali dapat, menangis tak sudah

#1



B, kat mane tu ?

ade dalam hati sayang .

nampak tak ?

tak jadi nak marah

*gelap , jum tidur

Wednesday, October 3, 2012

Selamat Hari Jadi !


tercari cari idea
ape yang perlu diucapkan
ape yang perlu didoakan

teraba raba memikirkan
apa lagi yang diinginkan
ape lagi yang kurang

kasih yang diberikan
sayang yang dicurahkan
pengorbanan yang dilakukan

bukan setakat bibir tak mampu berkata kata
sepanjang hidup juga belum tentu dapat membalasnya

ucapan terime kasih tidak mencukupi

menjage hari tua saja belum tentu memuaskan

kejayaan dunia akhirat mungkin pelengkap untuk membalas dan memuaskan 

amarahmu
tak penah tak bertempat

motivasimu
sentiasa dalam ingatan

teguranmu
akan sentiasa diikuti

dalam doaku sentiasa ada 
dalam fikiranku sentiase mengingati
ANSARI BIN HASAN

terime kasih jadi bapa yang terbaik untuk kami, 
jangan risau saye akan jadi kuat
jangan risau setiap tangisan anakmu
nasihatmu akan selalu ada dalam ingatan
"jangan begaduh dengan kawan,walaupun kite salah, jadi la orang yang sentiase mengalah"


*bukan orang seni yang pandai melukis*




04 oktober . 


Monday, October 1, 2012

bende baru



aku ade impian

nak beli buku cantik

nak beli pen mahal

ade due bende itu sahaje

aku dah boleh hidup

aku tak mampu nak beli Tab

mane mane kau campak aku

aku masih bisa menulis

bile tengok nota nota aku

tak jadi nak beli

hakikatnye tulisan aku buruk gampang



ade mimpi


aku dengar
tapi rase macam nak ambik jugak

memang makan hati
mule mule kesah , lame lame ade aku peduli

nak keluar
bukan keluar rumah
bukan keluar penjara
bukan keluar kepompong
bukan keluar ponggong

tapi nak ke luar dari sini
nak keluar dari sana
nak keluar dari situ

nak cube nasib baru
tapi macam angan mat jenin

kota shopping
kota glamour
kota IT

kota dosa
kota neraka

kota islam
kota tutup aurat
kota sopan santun

kota pahala
kota syurga

bukan galian,
bukan emasan
masih mencari
bukan carian gampang
tapi carian ilmu

kau tak bagi aku duduk sini
aku tak menumpang
hakikatnye aku memang lahir sini
bezenye kau lagi bertuah

p/s : pegi mati dengan kebanggaan kau
hakikatnye kau tak de ape ape

Friday, September 28, 2012

orang itu


rambutnya putih
tapi tak bersih, kotor
badannya kurus, sangat kering
bajunya kemeja
seluarnya slack, sebelah panjang sebelah pendek

dipegangnya batang panjang
tangan kirinya berguni
dikuis dari lobang ke lobang
dicari carinya sisa
untuk makan malam barangkali
sekarang masih terik
matahari tercacak lagi

apa sudah jadi
ingin menyapa
tapi nanti dipukul
mati aku
tiada hero disisi yang ingin menyelamatkan kelak

baik aku diam
terus perhati

mana anak nya ?
apa impian nya ?

mungkin dia segak
mungkin dia bijak
mungkin dia pemerintah
mungkin dia pernah berkeluarga
mungkin dia hebat
tapi itu mungkin suatu ketika dulu

sekarang saat ini kehidupan baru nya
dia jatuh
dia dipandang hina
dia makan sisa
dia tidur dijalanan
janggutnya panjang
orangnya kotor

lihatlah dia dunia !

azam baru tahun depan



hujung tahun nak tibe dah
tulah penamat untuk tahun ni
dan kena ade azam baru lagi
kalau azam tahun ni tak sampai lagi macam mane?
'buatlah azam tahun ni dan satu kan dengan azam tahun depan k'
taip kenape nak masuk tahun baru azam pon kene baru ?

awal tahun semua nye baik
tengah tengah macam tak ok sangat
akhir akhir ni macam dah ade penande

bercanda, membolos, menipu
itu semua sudah
yang belum hanye untuk habiskan tahun ni

yang mencaci
yang mengherdik
yang memperli
aku sudah telan
masuk kan kedalam perut

yang kata aku bodoh
yang kata aku hodoh
yang kata aku itu ini
sudah pun aku makan
cume belum jadi tahi lagi

mana kata kata semangat
mana pemberi jiwa
mana pejuang

B, pergi dulu
sayang jaga diri
b nak pergi rumah baru
sayang nak ikot !
tak boleh,
rumah ni gelap
dalam dye tujuh kaki
kene pakai baju putih je
tak boleh pakai casablanca
sayang cari pengganti b k .
doakan b , supaya kite dapat jumpe kat sane

pergilah pergilah
sayang relakan
bukan nak bawak sama !
dulu berjanji. podahhh
janji tak ditepati langsung lah b ni ,

lupe pulak, Janji Ditepati
itulah tema kali ni .



bukan pasrah


nafas sesak
otak sempit
cakap melalut
penamat berhenti
bergetar menari
teruna jantan
menangis bengkak
meradang merah

pemerintah yang gagal itu aku


aku memberi apa yang aku ada
aku tidak punya semua
aku ini wanita yang selalu dipandang lemah
aku arahkan seperti yang sudah dirancang

aku punya hati yang sensitif
aku punya kawan yang membantu
aku punya pembimbing yang mengajar perancangan
aku juga punya ramai pemberontak

kami merancang dengan baik
sekarang semua ada ditangan mereka

ini acara kami
tapi keputusan ada ditangan mereka

mungkin ini semua salah aku
aku adalah pemerintah yang telah merancang untuk gagal

aku mahu keadilan
aku mahu lakukan pemberontakan
mari semua !
kita siapkan senjata kita


ayuuuhhh

*inspirasi by zahiril adzhim*

gitar itu penemanku dulu



kau petik gitar
kau menyanyi lagu yang aku pinta
walau kau tak tahu kau terus mencuba

kita dekat
kita dapat tengok muka

kita jauh
kita dapat dengar suara

setiap pagi
kau layankan lagu yang bersemangat
bibir aku mengikuti

setiap petang
kau layankan lagu yang orang putih
aku layankan

setiap malam
kau layankan lagu beremosi
kita sama sama menyanyi

dalam kita bersama
kita bahagia
kita menari
rancak dengan mainan hati

dimana gitar itu sekarang ?
ke dalam perigi aku buang

tamatlah cerite gembira ini

*inspirasi zahiril adzhim*



aku sama seperti kau


aku akan menulis apa yang aku rase
aku akan memerhati kalau dapat menarik perhatian
aku akan terus hidup seperti apa yang aku rancang
aku akan terus berlakon seperti didalam cerita
aku akan terus menyanyi mengikut rentak melodi
aku akan terus bangun walau aku jatuh dari bulan
aku akan terus berkawan kalau kau kate tak mau jadi lawan
aku akan terus setia kalau kau nak bersama
aku akan terus sombong kalau kau rase kau hebat

kau akan jadi tak tenang
kau akan jadi busuk
kau akan terus jatuh
kau akan melayang
kau akan kalah
kau akan rase besalah

tapi kau jangan risau
kite itu ade sifat same
benci same benci

kau same seperti aku\
tapi aku tak same seperti kau

*aku nekad*
inspirasi dari zahiril adzhim

D.U.D.A


tige kali ketuk
gong gong gong
dengar semua penduduk kampung !
beta ingin mencari suami
tapi pastikan orang itu adalah duda
kalian sila lah meminang beta
duda sahaja

penduduk kampung pelik kehairanan
apakah sudah jadi dengan tuan puteri ini

ade yang bersuara dari belakang
kenapa tuan puteri jadi sedemikian rupa


ade yang menyelit dari depan
mungkin tuan puteri sudah gila barangkali

seminggu kemudian

tuan puteri
hamba adalah tuan puteri cari
bagaimana untuk kau buktikan kepada beta
ini adalah buktinya tuan puteri
dihulurnya sekeping kad
DUDA Bin TERUNA

pengawal !
bawa dia kebilik gelap nun jauh disana
beta mahu dia dihukum pancung

*gelap,sambung tidur*

bingung


turunkan kaki sebelah
berjalan menuruni anak tangge
sambil menggendong kain kain busuk
masuk kan kedalam lubang besar
putar dari nomor 1 ke 15
tekan butang untuk memula
suara terdengar diikuti pancaran sinaran
sedikit info
sedikit cebisan
bunyi sudah selesai
dipindahkan ke lubang sebelah
kecil sedikit untuk mengeringkan
dari nomor 1 ke 5
kembali semula ke dasar yang empuk
sedikit pengetahuan
sedikit pemberitahuan
dikibas kibas supaya lagi cantik
disusun bagi rapi
niat sudah ade
tapi nanti je lah
selesai tugas yang diimpikan semalam
kembali semula ke badan yang empuk
berteman kan berry and bear
bersayangkan bantal kuning yang busuk

p/s: solat dhuha lepas aku bangun tidur nak ke kelas
kelas tax sejam, kalau balik kampung pun lagi bagus
bingung, parent dah suruh balik kalau hati tak tenang
mereka lagi tenang bile tengok aku didepan
tak tenang selagi aku asyek dengan menanges di dalam telefon

Thursday, September 27, 2012

bangun bangun bangun


Bangun bangun bangun
Berdiri dengan gah
Tarik nafas panjang
kite mampu lakukan

Bangun bangun bangun
Jangan cetekkan fikiran
jangan terserlahkan kebodohan

Bangun Bangun bangun
kita semua sedang belajar
bangun dari tidur yang tiada impian

Bangun bangun bangun
biar kita yang berucap
setiap ucapan akan didengar
pembimbing akan menegur
kita belajar dari kesilapan
jangan mengalah

Bangun bangun bangun
biarkan mereka
Mereka yang tidak ditegur
akan terus berada ddalam kebodohan

Bangun bangun bangun
biar kita dicaci,
biar kita dikutuk
biar kita dihentam

kita kuat ,
kita hebat .

Biar kita pegang
biar kita tawan

Pada yang menuding
teruskanlah dengan sifat kau

Kita harus melawan
kita harus bangkit

kene ade


nak buat macam tu jugak
tapi tak de sape yang nak bagi support

orang buat macam tu
kau nak macam tu

orang buat tahi
kau nak balas tahi jugak

mak bapak ajar yang baik baik
kau buat yang tak baik baik

kan dah diberitahu semalam
jangan menangis lagi, mak ade

tapi aku perlu buat
tapi aku tak tahu ape yang perlu

aku kene ade
bagi satu kepuasan

nanti dah ade
aku tunjuk

tunjuk kat diri
sebab memang untuk diri

puas kalau dapat
*mati dalam tidur*

Wednesday, September 26, 2012

Dia yang pilih


Dia pilih tuk jadi bidadari
dia tak pilih tuk jadi orang gaji

Dia pilih patung Barbie sebab kecantikan
Dia tak pilih Teddy Bear sebab buncit

Dia pilih kawan tuk jadi teman
Dia tak pilih rakan tuk jadi sahabat

Dia pilih untuk hidup senang
Dia tak pilih untuk hidup miskin

Dia pilih permata
Dia tidak pilih serpihan kaca

Dia pilih untuk hidup ke Neraka
Dia tidak pilih untuk hidup ke Syurga


number telefon


makan nak kene cover
hakikat bile makan kat luar

comot

sopan

air tumpah

kau pandang
aku pandang

tunduk

alih ketepi

malu

nak kedepan
nak mintak
tapi malu lah tu
nanti balik
baru menyesal

bangun
bayar
start moto

ok , selamat tinggal

eh jap
nak ambik ape yang tetinggal tadi

ok lengkap

hati ade
jantung ade

*malam masih mude

jantan



kite kenal kenal
kite main cinte cinte
kite rase dunie ni kite punye
dalam kelas kite bercinte
luar kelas pun kite bercinte lagi
tak kire tempatlah kite bercinte
lepas tu ade salah faham
kite gaduh gaduh
dalam kelas kite tak pandang pandang pun
kat luar kelas kite main lari lari
kite cube berbaik
mancari jalan
lepas tu awak tolak saye
saye tolak awak balik
awak tolak lagi
kali ni saye tak sempat balas
sebab awak tolak kuat sangat
tinggi jugak bangunan tu
sebab saye melayang layang
bilelah nak sampai darat ni
then ade sorang ni sambut
kami bertentangan mate
dye tunduk
sebab dye kalah kot
saye masih teringat lagi kat awak
then saye tak tau yang sambut tu
Lelaki or Jantan .

*demam*

Monday, September 24, 2012

teddy bear maaf


Ingin diluahkan kepada ibu
Ingin ditangisi kepada mama
Ingin bercerite kepada emak

tapi sampai bile ?

hal hal demikianlah mengajar kematangan

jangan kan lembu disembelih
realiti pun tak sanggup melihat setitik air mate lembu jatuh
menunggu saat kematian
realitinya lembu yang diimport itu
masih mempunyai ibu bapa

dunia ini memang tempat manusia
dan mungkin lembu itu tidak patut wujud

amarahmu kami terime
bencimu kami fahami
sakitmu buat kami terseksa
kami terime kami faham kami ingin mengalah dengan berundur

mungkin ade halus halus yang membisikkan
dan kamu turuti
kerana merekalah pendamping dan penguat semangat
sekali lagi kami faham

bukan dahi licin yang diharapkan
bukan teman yang ramai dikehendaki
bukan sayang yang ikhlas diinginkan
cukuplah jika kemaafan pertama dapat disambut

biarlah luka lama dirawat dengan kemaafan kali kedua
luka memang hilang tapi parut tak kan pernah hilang
biarlah kita sama sama carik penawar bagi ia jadi kembali seperti kulit yang asal
tiada luka tiada parut tiada kesan

andai salam kemaafan sudah dihulur
kami sambut dengan kegembiraan
dan izinkan kami menghulurkan tangan kiri
kerana ada juga silapnye
dan penuh dengan pengharapan
agar tangan kiri juga  disambut .






Teddy Bear awak comel



Saya dilamun cinta ,
cinta kepada masalah
rase kuat itu ada
tapi malaslah

jangan kan cubit
nyamuk pun aku pukulkan

semut suke pade gule
momimonster suke pade twisties

bukan nak berbalas
tapi nak berkata kata

sebelum ini tidak pernah mengaku
nak kate licin ke tak dahi tu
nak kate tak berjerawat pon kat pipi
nak kate seksi kat bibir pon lagi lah
nak kate galak kat mate pon tak
sedap mate memandang lagi la tak pernah
kadang terime dengan kesyukuran

cantik itu ada
ramai jugak yang kenal
yang prihatin pon ade
awak baik sebenarnye
cume yang dah jadi ni
kite sendiri pon tak tahu dah sampai tahap mane

amarah bukan pade awak
sebab memahami itu perlu

jangan kan gunung berapi
bukit pun kami tak sanggup
cume nak kan gule setinggi gunung
dan garam serendah jalan tar
nak sesedap rase sederhana bukit



Saturday, September 22, 2012

orang yang boleh mengandung



bukan nak memburukkan apatah lagi nak menjelekkan
aku pun tak tahu ayat tu seerti ke tak .
kadang kadang ade bende yang aku tak dapat nak pastikan
sebab aku bukan pengkaji dan aku bukan fbi

tapi aku sedang menjadi
ialah aku kan wanita jugak
mungkin belum masenye
tapi akan datang aku akan jadik jugak
sekarang ni mungkin lagi tepat dipanggil gadis
haha .

kadang kadang kite ini bodoh
cube kau bukak semue yang berkaitan sosial di laman ape yang adelah !

facebook
twitter
blog
myspace

semue perempuan sibuk bercerite pasal Cinte
tidak rase macam sedang diperbodohkan ke ?
sedang laki laki enak menggoyangkan ape yang patut di kedai mamak
dan kau menangis atas tilam,
buat bende tak masuk akal

kite dilahirkan bukan untuk menjadi seorang yang bodoh
apatah lagi yang hina

cube kau fikir, yang namenye muslimah itu
tinggi darjatnye

yang namenye gadis itu
manis orangnye

yang namenye perempuan itu
sopan kelakuannye

yang namenye wanita itu
cantik orangnye

dulu dan kini



katenye busuk, sekali cium tak de lah busuk sangat, sebab bende tu kan diproses daripada bende besar yang warne cokelat dan diproses proses jadilah bende yang paling tipis. berwarne ape? ikut kepade kilang tu la, tapi sekali terkene kat tepi tu boleh berdarah baiii .

berbalik kepade busuk tadi, mase kecik kecik, serius budak yang berhingus tu tak reti bercakap ape lagi nak menulis . mase keputusan UPSR, budak berhingus tu buat mak dia menangis. dah la bulan puase. kesian gile kat mak dye, dye lagi kesian, tak faham mak dia cakap ape,.

sekarang dah jejak kaki kat IPT tapi bukan swasta, ye la kaye pon tak. amek je la ape yang ade depan mate. orang kampung panggil dye wawa, tapi kawan kawan IPT panggil dye mawa. perhh . name nak manis je. muke haprak.

berbalik kepade busuk tadi. mawa ni dulu dia tak reti buat karangan. asal tunjuk je kat mak dia, mesti mak dia kate busuk. mak dia tu seorang tukang masak, padanlah kau mawa kene macam tu kat mak kau ! mak kau yang kenal rempah pon. reti membaca .

tapi mawa sekarang tak macam dulu , dye dah reti menulis . walaupun merepek, tapi dye puas , sebab dapat puaskan nafsu yang dulunya busuk kini dah diwangikan .

sekian,
dulu bodoh
sekarang insyaAllah tak lagi.

AKU


pagi pagi lagi aku nampak buku BMT kat atas meje sebelah lappy aku
bartanye jugak dalam hati, sape yang baru lepas bace ni
ouh kau rupenye . dye cakap best . aku pon mengiakan

aku letak buku tu ketepi
nafsu aku pagi pagi ni kuat pulak
bukan kuat nak rogol mane mane laki
tapi nak menulis

aku itu punya nafsu yang kuat
jangan fikir bukan bukan
kan aku dah kate
nafsu aku tu kuat untuk menulis tak kire kat mane mane pon

dalam kelas

dalam toilet

tengah melepak

dalam meeting pon jadik la

pagi ni sejuk
sesejuk hati aku yang nak berubah

tetibe aku dengar bisikan
kau boleh buat

tetibe aku rase ade sandaran kat bahu aku
jom kite lakukan same same

tetibe tangan aku terase dipegang
kau kuat untuk buat semue ni

sakit hati dengan kate kate
terguris sebab perbuatan
meleleh air mate sebab perangai
semue semue yang kau buat kat aku
aku dah tak de hati

sebab yang berbisik, yang menyandar, yang memegang ade dengan aku
bile aku toleh nak tengok sape ,
ouh . . . . . .

AKU

Tuesday, September 18, 2012

due kehidupan dalam satu cerite


Rasa suka itu hadir
tatkala kita mula mengenali

Rasa sayang itu datang
saat kita selalu bersama

Rasa cinta itu dirasai
ketika berjauhan, tersesak nafas kita

Indah hidup ini biarlah dirasai
Suci hidup ini tatkala rasa dihargai
Bahagia hidup ini dengan adanya kita

Tak nak yang pahit macam hempedu
Tak nak yang kelat macam buah salak

Kan indah kalau dapat rase macam lollypop
Kan indah kalau dapat rase macam sugus

Mengapa kita selalu angan angan kan yang tidak pasti
Mengapa sering terjadi seperti yang tidak disangkakan
Mengapa kita sering mempersoalkan hal hal kecil

harus seperti apa lagi
harus bagaimana lagi

berakhir semua dengan baik
senyuman yang diberikan, tandanya apa ?
hati menangis, mimik bahagia

sudah berjauhan
mulalah rasa berinduan

mengapa sering menyakiti
andai hati masih meminta

berbahagialah andai memang tiada penghujungnya
gembirakah aku atau kamu
biarlah kita berjalan seiring dengan waktu

andai kau sudah ada dia
teruskan ,
biar menangis, andai kau bahagia
bahagia jugalah aku disini

p/s : sumpah aku geli tulis macam ni !


Monday, September 17, 2012

biar berbicara


Perasaan marah itu sekejap

Perasaan geram itu sementare

Perasaan kecewa itu akan hilang

walau teruk seperti apa sekalipun
akan cuba untuk menerima semua

biar pahit sekarang
kite masih jauh untuk menjalani ke hadapan
pahit itu jadikan pengalaman
biar tidak silap langkah untuk kehadapan sekali lagi

maaf ,
itu kate paling sesuai
bukan berlari dan bukan melarikan diri
hanye ingin mengambil langkah
bukan untuk menuju kehadapan berseorangan
tapi untuk mencari ketenangan
sebab ini kali pertama
keadaan seteruk ini

aku mungkin bukan kawan yang pertama yang hadir
dan aku juga mungkin bukan kawan yang terakhir disisi
tapi aku ingin jadi kawan yang selalu menemani
dari pertama kita hulurkan tangan memulakan salam
dan menjadi terakhir hingga mata tertutup untuk kambali ketanah

biar dunia mengejek kita
biar bibir mengutuk kita
biarkan . andai hati masih bisa menahan

tadahkan saja tangan
agar semua nya menjadi lebih baik

bukan talam dua muka
bukan kehancuran dipinta
sedangkan pembaikan itu sedang dilakukan
andai itu tidak menjadi, tabah saja hadapi nya

~aku akan cuba ade disisi~

kadang kadang ego itu tidak dapat diatasi

masih merindui keadaan seperti dulu
jangan ditangisi apa yang sedang terjadi

kita sama sama tempuhi

p/s : doa itu perlu, tuhan suka kalau kite mengulangi tiap tiap doa yang kita pinta








Thursday, September 13, 2012

rimas


pandang sebelah
tidur

pandang sebelah
berborak

pandang depan
jelek

pandang belakang
bosan

tak geli ?
dililitkan tangan di pinggang ?

tak de maruah ?
bercomolot dengan bertudung ?

campak kan saje diri ke sungai
biar di makan buaya ,
tapi kalau anakonda dapat
kan lagi syurge tu namenye

rasailah semue kehidupan
bukan kehidupan yang tidak bererti
tetapi kehidupan yang mendatangkan
miskin sudah
susah juga sudah
kaya sudah

apa yang belum?
muslimah . itu sudah pasti

ada lagi ?
seorang bekerjaya juga belum

apa lagi ?
ntah , bingung . malas fikir




Tuesday, September 11, 2012

cover


cantik itu kalau aku bilang PERLU
ada yang mahu bantah ?

yang namanya perempuan itu
perlu ada kecantikan

kata orang itu
jadi diri sendiri
sudah dilihat cantik neutralnya

tapi kau kelihatan buruk kalau . . . .
tau bagaimana ?

kau ke situ
tapi tersipu sipu
control ayu

kau ke sini
tapi mate melirik
lihat sape memandang

kau ke sana
menyuruh, meminta
sape jadi mangsa
padan muka

jangan buat rumit kepada bende yang senang
kalau buruk terime saje
kite pinjam , jangan merungut

tidak merase penatkah
semua kene buat macam patung
pada dasarnya patung itu memang cantik
dah kate patung
tiada hati perasaan

kau manusia
biarkan saja apa mereka mahu berkata
teruskan saja kehidupan
biarkan meraka , meraka tidak layak atas kita


benci aku


bercakap itu perlu
cume kadang kadang perlu dijaga
bukan jaga seperti aurat
tapi kalau bisa , apa salahnya

aku bingung
bingung tentang sesuatu yang perlu atau tidak
aku sendiri tidak pasti
yang pasti bingung

muka itu tampak cantik
lagi cantik kalau di makeup
tapi kalau mau lagi cantik
buat pembedahan plastik

aku sorok
sorok kan itu
agar tiada yang menyinggung
tapi kelihatan jugak
bingung lagi sekali

satu orang itu
mukenye cantik
perangainye jelek
pacarnya jugak hensem
padan la orang bilang
tapi dye hebat bisa tarik semua
kalau cantik bole buat ape saje

kedua orang itu
mukanya tampak comel
kelakuannya sopan
bisa cair dengan kelembutannya
itu gewe la
jadi perhatian . lembut gitu , sudah terbiasa

dunia ini bisa dimanipulasikan dengan kebijaksanaan

orang itu bole diubah, asalkan dengan kecantikan dan kelembutan
bukan dengan kepintaran,
lihat ! aku perli sebenarnye

kalau bijak , pasti bisa ngerti
kalau bodoh, baca saja dan tutup saja lappy

bukan nak berkasar
kalau hati ini tengah rimas
begini lah jadinya

dunia ini kaya
kerana nama saja sudah dunia
tapi yang miliki semua adalah manusia
walaupun asalnya cuma meminjam
jangan belagak la kan .

Monday, September 10, 2012

perbezaan memang ketare


jari dipusing pusingkan
tidak tahu nak mule macam mane
sebab memang sangat hebat
perasaan bangge untuk hebahkan pada sekeliling memang tidak ade
tetapi dalam hati , aku terlalu mengagumimu

aku terus fikir , fikir dan berfikir
didalam toilet ,
tengah masak ,
dalam kelas ,
sebelum tidur

aku ketuk pintu , utara
aku ketuk pintu , selatan
aku ketuk pintu , barat
aku ketuk pintu , timur

sungguh tiada bandingan

lalu aku berfikir lagi
kenape untuk menghuraikan cinta pada dye senang
kenape untuk menghuraikan perasaan aku itu mudah
kenape untuk menghuraikan kawan kawan itu boleh

sedang untuk menulis buatmu memang membuat aku ............

aku tidak pernah bercerita tentangnya
aku sendiri tidak tahu kenape

aku tidak pernah untuk menghebatkannya  pada sape sape
aku sendiri tidak tahu puncanye

yang aku tahu
memang sangat hebat
memag mengkagumkan
memang tiada bandingan
memang tiada pengganti

sampai sekarang aku masih terus berfikir .
cerita seperti apa harus aku karangkan

mereka mempunyainya
aku juga mempunyainya

biar mereka kagum dengan mereka punya
dan biar mereka hebohkan mereka punya
kalau mereka merasa lagi hebat biarkanlah

yang aku tau , aku punye lagi hebat
untuk aku seorang
bukan untuk orang lain

terime kasih !
itu ucapan yang mampu aku luahkan
kerana itu sahaje yang mampu aku lakukan
akan aku balas , mungkin kelak , mungkin esok
dan mungkin , mungkin , mungkin ,. insyaallah

tiada kekurangan makanan
bangun pukul berape pun tak kisah ,
yang penting tidak lapar
itu lah Emak !

ptptn pun tak payah
takut nanti hidup susah dibebani hutang
itulah Ibu !

selesa dari semue segi
risau kalau ade kekurangan
itulah Bonda !

dapat ape yang diinginkan
berpada pada agar belajar care untuk bersusah
sedang aku tau aku mendapat habuan
simpanan aku , semue duit dye
itulah Mama !

maaf , tak dapat buat karangkan yang sehabis terbaik untuk seorang yang telah melahirkan aku .
mak aku memang sangat hebat ,. dah banyak pintu aku bukak , seorang pun tak dapat kalah kan dye ,
maaf kalau terase .

Black


sedap sampai boleh buat aku jatuh
tatkala mendengar aku lagi suka membisu
ingin menghayati bait bait lagu
walaupun bukan dye, tapi care penyampaiannya
sungguh hebat .

aku mudah , memang mudah jatuh
jatuh pada suara dye
kalau lah ade , kalau lah ditakdirkan
tapi memang tak kan
sebab aku lagi suke mengangankannya

bagaimana dye
tidak pernah kenal
biarkan lah dye, ade dunie sendiri
dunie aku bukan macam dunie dye
dye kene tipu, tak jujur
aku, dunie aku . adalah paling jujur .

sofea jane . .

dewi aleeya . .

hebat sungguh penangan suare kau !
bukan jatuh hati pada kau
tapi jatuh hati pada suara kau

p/s: memang sangat jatuh hati pada suare black mentor !

kalau dulu sebelum tidur
memang agak hari hari lah
tapi kalau jauh hanye suare
kalau dekat sekali muke aku ratah kau ,
ganas pulak . hayati keikhlasannye




Sunday, September 9, 2012

aku disuruh pulang ~!


sedap sangat tidur sampai tak engat tuk berdhuha
megindam aku kat McD meluap luap
Lepakking tidak lagi di praktis kan

kalau berdepan lebih baik mendiam
kalau berbelakang terus dibicarakan
kalau terserempak macam tak nampak sesiapa
kalau berjumpa seperti baru berkenalan

Five wife one husband :
W-apa yang sedang terjadi lagi ?
W-sekarang ini terjadi lagi ?
W-aku juga tidak tau lagi
W-tempat berteduh untuk hidup sementara
H-buat buduh saje sebab aku sendiri sudah tidak mempunyai hati

ape gune disuruh
hanye ingin menyakitkan hati
ape gune dipinta
hanye ingin melihat kebahagiaan

baik pulang saje
daripade belari dikate lagi

aku cube untuk perbaiki
tapi aku sendiri makan hati

p/s : insyaallah semue akan jadi baik

Wednesday, September 5, 2012

mereka bercinta



Mereka baru kahwin
mereka sangat sweet
zahiril faham syera
syera pon
rase jeles , serius !



syera menanges ,. ape zahiril buat ? nak kene ni . haaaa . ade surprise untuk syera . cube bace !




Aku pasti punya masalah
Tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat
Dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau menjadi isteriku.

Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar,
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit,
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.

Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri,
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana
Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu
Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam,
Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik,
Setiap nafasku.

Aku sering menadah telapak tangan,
Dan memohon pada Tuhan,
Agar kau, bukan sahaja kau menjadi isteriku,
Tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala

Isteriku.
Selamat datang ke hidupku
,
Selamat menjadi isteriku
Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak.
Selamat menjadi menantu ibu bapaku. 
Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku.
Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.

p/s : satu hari nanti . giliran aku pula
buat kekasih hati aku
insyaallah !

Lelaki itu ialah Zahiril !



Aku hampir menghabiskan tulisannya
bukannya makan tapi membaca lah 
setiap tulisannya ada maknanya
yang aku sendiri sukar memahaminya

diteliti sampai mahu terkoyak buku 
dibaca berulang kali

infiniti ..
zakar ..
anggota badan .. 
puki .. 

ape maknanya ?
di baca di baca di baca
huh ! baru faham

sungguh unik kata kata nya
sungguh bermakna
sungguh romantik buat syera


ade lagi laki macam ini kah ?
nasib dah bekahwin !
haha . gurauuu 
good job !
dapat ilham dari buku BMT 

Monday, September 3, 2012

pandangan aku


jika kau lihat dunia ini sudah tua
tapi pernah kau merasakannya ?

kau hebat , kau pemes , kau bagus
tapi kedudukan kau di akhirat kelak ?

seronok sangat dengan dunia kau
panas nya api mau merasa kah ?

bahagiakah dengan kehidupan remaja kau
akhirnya akan dipertontonkan kelak di sana

aku , masih di bawah
belum lagi di atas

lama sudah tidak bersimpuh di atas sejadah
menangis di depan mu penuh ke khusyukan
menadah tangan menakung air mata
meminta bagaikan hamba untuk melepaskan diri dari neraka mu

terlalu banyak ujian yang kau turun kan
mengapa aku masih terpinga pinga
sedang menunggu apa lagi untuk menyedarkan

bukan cinta dunia aku harapkan
untuk memberikan kebahagiaan yang sementara
bukan skandal yang aku perlukan
untuk melupakan baki baki kehidupan ku

aku perlukan Mu
aku ingin menjadi aku yang dulu
aku mengharap cinta darimu
aku mengharap perlindungan darimu

aku menunggu ,
menunggu hantaran tafsir
untuk aku hidup dalam keredhaanMu
bahagia bersama Sang Pemberi .

Amiin

cube kau bace !



nak komen sikit , kalau nak bace , bace lah . kalau tak nak . pegi next post k .
sape kenal aku as a friend memang aku sangat kasa , lagi lagi ngan laki. ! 
itu sudah semestinye , 
tapi , tapi , aku akan belembut ade mase saje .
kentut depan depan . nyanyi depan depan .
demue depan depan la . aku dah tak kesah !

nak tengok aku kalut depan laki .
senang je , meyh aku g tauu . 
haaa , memang tak la nak bagi tau kelemahan sendiri kan

just nak sampaikan , bace la phrase tu . memang betul kan ?

hujan hujan sedap tido


Aku engat air kopi
bile dituang rase macam lain pulak
bile di telan. waah ! sedap . air sarsi laa

tengok dari jauh macam bantal  busyuk aku
tapi bile di cium. di belai . rase lain lah !
bukak mate, euwww . tyra punye laaaaa .

hanta mesej, tapi tak lepas lepas
bile tengok kedit
kosong rupenye ! patotla

kat kl aku bole karok
bile sampai ipoh suare aku tak de
bile di imbas balik . aku malu rupenye

maen nyorok nyorok
puas aku carik satu kampung
rupenye dorang tido kat rumah . letih .

kehulur kehilir aku bawak beg pasar
engat kan ade sayur .
rupenye baju aku dalam tu

sape reti bace dye faham
sape tak reti , pegi jumpe A.samad said
jangan menilai sendiri
nanti ade salah faham

setiap rangkap ade maksudnye
setiap ayat harap manis rasenye
kalau rase kopi , pahitlah
kalau rase sarsi . manislah

p/s : mak kate cepat lah buat lesen kerete . see ! aku dah dapat lampu hijau dari bapak aku .

Sunday, September 2, 2012

bukan berlari


hari ini rase macam nak menari
tapi tak tau lagu ape
tarian yang macam mane

hari ini rase macam nak menanges
tapi untuk siape
sebab dan puncenye juge tidak diketahui

hari ini rase macam nak masak masak
tapi masak ape?
bahan bahan nye ?

hari ini rase macam nak berlari
berlari dari siape ?
ade orang kejar ke ?

seminggu im not at home
bukan lari . tapi banyak sangat kerje
jangan salah faham
tapi setiap kali pulang
aku rase kosong
bagai kan tiada manusia yang bernafas dalam nya
tapi bile dilihat menggunakan mata
banyak juga manusia
mungkin aku kene tempiasnya !
ye,itu ayat yang paling sesuai .

rindukan gelak ketawa
rindukan aktiviti aktiviti
rindukan duduk semeja
rindukan gossip gurl
rindukan semuenye

maaf andai, terase
bukan niat
but , just wanna say
just be  matured !

jangan dengar orang sekeliling yang cube menjadi batu api
marah bah ? aku kate yang cube menjadi
aku tak kate yang mengeluarkan kate kate tu dah pong menjadi batu api . take a note k !
ambik kate kate yang berunsurkan nasihat . kebaikan . dan yang patut di tanam dalam diri

biar kite sakit sekarang ini untuk mencapai kebahagiaan yang kite inginkan
jangan kite bahagie hari ini dan di akhirnya kite dapat kepahitan
sakit itu mungkin lame . sakit itu mungkin sukar untuk dilupakan . sakit itu mungkin sakit terakhir .
demi kabahagiaan yang hakiki . biarkan ianya berlalu bagaikan ribut yang telah mematikan ramai manusia .



pengajaran


pengajaran buat aku
buat kawan kawan
buat semue orang yang dah mendengar

kite manusie
jangan menghukum
sebab kite tak layak

cume untuk mendengar dari due due pihak
dan menilai sahaje .you have a right for that k !

sepuluh kebaikan , satu kesalahan
tapi semue dah tak nampak
hanye tau menuding jari

dari atas ke bawah
kau pandang macam tak puas hati
sudah tentulah !
kalau tak, tak de nye la jadik kan ?

andai kemaafan dipinta
masih tidak diterima
itu urusan kedue kedue pihak

andai diterima kemaafan
parut masih berbekas
biarkanlah ! jangan disalahkan
kerane itu adelah sifat manusia

p/s : renungan bersama :)

Tuesday, August 28, 2012

inikah kesudahannya ?


bukan sentap, cume tidak mengerti
mengapa satu orang , bukan dua orang , bukan tiga orang
tidak kah kau lihat , masih ada yang menemani
masih ada yang menyayangi
masih ada yang merenungi
masih ada yang mengeluarkan kata kata

tidak kau engat ?
apa yang sudah terjadi
jatuh ku, bangun ku, keseorangan ku
masih tabah walau sering dihujani air mata
tanpa kau
sedang ku mencari,
sedang ku berlari
masih juga tidak ku temui kau disitu

tabahkan hatimu
tabahkan jiwamu
ini jalan yang sudah kau pilih
ini jugalah yang yang kau pinta

aku masih disini
walau tidak disisi
tapi aku masih disini
menemani dalam setiap doa ku

aku juga sedang berlari
berlari untuk aku sendiri tidak pasti untuk apa
sedang semua berlaku didepan mata ku
sudah pasti aku selitkan di nota nota ku untuk dijadikan pengajaran
biar aku sendiri yang sakit
daripada semua jari menudingku seperti mana terjadi terhadap kamu

maaf kan aku wahai sahabat, aku berlari dari sarang ku
sedang kan kamu juga sedang sakit, sakit yang aku tidak temui penawarnya

biarlah , biarlah , biarlah
andai kelamasan dalam lautan yang kau pinta
tidak dapat ku sedia kan perahu untuk menyelamatkan mu

p/s : terima kasih hadiahkan Cik Mufy untuk saye !

Saturday, August 25, 2012

kosong !



ok , ade orang bagi tau aku
kalau nak lupe kan orang tu .
amek kain putih , tulis name then tanam kat kubur .
wow ! hebat kan
aku nak try buat ni
tau name sape ?
jangan mention name mad k mufy !
bukan . im falling in love again !
jangan marah hihihi .

ok back to the story
yess ! kau yang buat aku frust
and now , aku realise something
yang aku aku aku aku
ntah , mybe aku nak berkawan je kot
sebab rase seronok bile bersembang
and teringat teringat still teringat
nak buang jauh jauh .
one day mesti hilang

nak hilangkan diri kejap
aku rase aku dah banyak buat salah kat orang
so , aku perlukan ketenangan kejap

nanti dah pulih dari semue semue ni
i will back !
promise ni !

Wednesday, August 15, 2012

semuenye dah berakhir !


aku engat tuhan dah tak sayang aku
sebab aku rase dalam bulan ramadhan kali ni
aku tak dapat ujian yang sangat berat
sampai aku tak larat nak tanggung
memandai je kan ?
then , finally . datang jugak
air mate aku jatuh lagi
hati aku sebak
dan mulut aku tak boleh nak becakap
aku sendiri tak tau berita ape kah 
yang sampai boleh buat aku jadik macam tu
mungkin aku rase ini lah semue pengakhiran untuk semuenye

just got a call
then texting
at last ! someone told me about it
berite yang aku selame ni aku nak dengar dari mulut kau sendiri
sebab kite kan dah janji
sape start dulu , kene bagi tau .
and now , aku tau dari mulut orang laen
tapi aku rase macam bodoh jugak
sebab kenape perlu rase semue semue tu ?

ehem ehem ehem
aku tak tau nak tulis ape sebenarnye.
cume aku rase ,.
aku perlu balek raye
as soon as possible
ade sape sape nak balek malam ni ?
aku nak ekot !!

*selamat hari raye*

Monday, August 13, 2012

memang tersentuh !


kenapa setiap kali kebingungan
tidak ditanya langsung kepada yang mengerti

kenapa setiap kali sedih
hanya tau menangis 

kenapa tiap kali jatuh
hanya tau tuding jari

kenapa tiap kali memerlukan
hanya tau mencari

kenapa tiap kali mengalami kekalahan
tak boleh terima dengan hati yang terbuka

kenape lagi banyak soalan
berbanding jawapan

kenapa kita selalu bertanya
daripada mencari
walhal kamu sendiri yang mencipta masalah

kenapa kamu mudah bercerite kepada orang yang kamu sendiri tidak pernah mahu mendengar cerita nya .
kenapa kamu mahu meminta pendapat walhal kamu sendiri tidak suka memberi pendapat

mengapa kamu lebih suka memerli daripada memahami perasaannya
mengapa kamu hadir di atas bumi ini menjadi orang yang tidak punya hati

*bukan saje saje tulis , cube lah faham hati aku yang dah tak larat menanges kat dalam ni*





benci tapi rela


Terlalu banyak yang aku dah lalui
walaupun terang cahaye itu menyuluh
tapi aku tetap meraba raba
mencari sesuatu yang aku sendiri tidak pasti

jika kawan , terlalu ramai , sampai tidak terkire
kalau 'orang istimewa' belum lagi terbukak hati
jika sahabat , mungkin ye , aku sedang mencari lagi

tapi jika sahabat , kan sudah disuluh oleh cahaya ?
masih tak nampak lagi kah ?
mengapa masih meraba-raba ?
mungkin ya , mungkin tidak
huh . bingung

mybe can be a good listener
good advisor
good friend !
these all is MAYBE .
so just thinking it

can u be a good listener for me ?
good advisor ?
but i dont want u to be a good friend for me
huh . 

macam bodoh aje kalau difikirkan
ape kate tutup buku .
mulekan seperti ape yang direncana kan

aku mule dengan hidup aku start sem 1 
just walking alone to the class
no gossip at all
just me . life . free . simple . 

*cume tidak suke bile kene hidup care orang dewase*


Tuesday, August 7, 2012

jaguh kampung lagi hebat daripade jadik budak bandar !


kalau dulu , jadik ibu kepade anak anak buah
lari sane . lompat sini .
baling selipe sekuat hati
susun tin semampu yang boleh
selagi tak mati selagi tu tak beganjak
: abeh maen , bersihkan diri , solat ramai ramai :

kalau dulu , paling tak suke nak kene carik orang
panjat sane , panjat sini
sorokkan diri , jadik sekecil yang boleh
kawasan dah ditetapkan .
so , area tu agak besar jugak .
boleh main sampai dalam hutan
kalau maen bukan 5 orang ke 8 orang
tapi mesti 10 ketas !
: zaman kanak kanak , dah abeh maen , kene balek , kemas rumah :

yang ni aku tak suke jadi kepale . sekali dye kene tangkap , semue anak mati
kene lari dari hujung ke hujung . sentuh bukit tu , then kene balek semule ke rumah
perempuan ngan laki bersentuhan , pegi je ngaji . kene dende , rukuk setengah jam .
: dose tau . perempuan laki bersentuhan :
*galah panjang*

sekarang :
tido pusing kanan tak bole
pusing kiri pon tak boleh
nak gerak banyak sikit pon tak bole
rase macam orang cacat dah !
nak jadi macam dulu bole ?
tak nak lah cacat cacat ni

kalau dulu hiking semangat je
and now still nak hiking jugak .
nak nak nak jugak
walaupon tau tak dapat sampai puncak .
tapi nak try jugak

p/s : kalau dah sembuh nanti , tengok lah ! nak ajak tetttt g hiking . bedue pon tak kesah . yang penting puasss ! :'(


aku tak suke !


cube korang try . 
buat muke sehabis comel
means bukan muke asal korang
then . click !
post kat fb k . 
yeuuwww . 

ye saye tau . anda semue comel dan cantek 
just be a educated person !
diploma student kan ? 

p/s : kalau budak budak aku boleh terime . kalau perempuan sales girls aku bole terime
tapi kalau EDUCATED PERSON aku tak boleh terime . geli . 
*maaf*

musim kemarau atau musim bendera jepun !



Air mate memanglah mudah jatuh
mungkin jatuhnye disebabkan hal hal tertentu

sudah banyak kali terjadi
sampai kan aku sendiri pon penat

tak tau ape yang menjadi salah
dan tak tau ape yang perlu dipersoalkan
dan lagi lah tak tau bile tak de ribut tetibe hujan turun
pelik kan ?

angin tak de ribut pon tak de hujan lagi la
tetibe batu besar dari bukit tu jatuh hempap badan
waa , mule mule sakit
tahan tahan tahan
bangun sikit sikit
kot kot la boleh hidup
huh ! naseb baek just terkene tepi tepi batu je
mule mule nanges sebab ade darah sikit


kemudian dari batu saiz XXL diikuti saiz XL , senang cite sampai la saiz M aku dah tak nanges , walaupon banyak darah yang aku nampak kat badan sendiri . mungkin aku dah terbiase dengan keadaan sedemikian rupe . itu mungkin saje aku tak nanges .
(situasi nye ramai orang berhentikan kerete sebab nak tengok kejadian ni , tapi sorang pon tak de hulurkan bantuan , ataupon lagi senang hulurkan tangan, tak pon tolak batu tu ketepi, tapi atleast mereke semue telefon ambulan la . ok la gak kan. tolong la tu namenye)
kan ramai yang melihat . tak kan aku nak nanges ? malu tauuu . so , aku buat buduh je batu yang hempap hempap aku tu . ekotkan dah lame aku nak sepak batu tu . cube bayangkan ae . angin tak de . ribut tak de hujan lagi la . tetibe je time aku nak lalu kt bukit tu . time tu jugak lah dye nak jatuh . aishh , naseb besar .

p/s : sekarang ni tunggu turn saiz S pulak jatuh . waa , kenape aku tak lari siap siap ,? dah tau saiz S tu nak jatuh . banyak pulak preparation nye ! mane dan aku nak lari .

*aku lah paling kuat kat dunie ni.ngeh ngeh*
*aku akan pastikan , adik adik aku tak jadik macam ni*
*aku akan jadik pelingdung . insyaallah jika masih bernafas atas bumi ni*

Tuesday, July 24, 2012

minggu puase


kalau cik bulan gune dum dum dum as a menandekan puase
aku nak bunyi bom bom bom haha just kidding ,

puase kali ni insyaallah akan lebih bemakne
sebab aku dah mule masuk dapur ngan adik aku
tapi yang sangat hebatnye
budak yang baru belasan tahun tu (11)
tahu macam macam and lagi hebat dari aku !

malu ?
of koz . tapi at least tak de la malu sangat
sebab ade bende yang aku tau , dye tak tau !
aku lagi hebat ok

bulan puase kali ni
kalau nak balik tiap tiap minggu
bole tak ?
mesti lagi owsem !

mak mak mak !
nak balik nak balik nak balik !

nak kahwin !


Kalau cakap pasal bende ni . 
memang lah semue orang seronok kan !

tapi penak terpikir tak , 
after you got married
badan korang akan naek ?!
naek ? 
faham la kan ape yang aku nak cakap

tapi bukan tu aku nak cakap
mai sini sat ,
aku nak bisik korang something ni
# aku nak kawen ngan ehem ehem
haaa . jangan g tau orang laen k
biar pecah diperut jangan pecah dimulut

haa , tau sape ? 
its gonna be secret la !
tapi dah tak secret mane la 
sebab budak budak rumah aku dah tau .

gurls ! jangan pecah rahsie k . 

p/s : nanti korang kawen jangan lupe jemput k !


Monday, June 25, 2012

terime kasih !


tatkala air jatuh begitu laju
ketika itu aku meraba raba
mencari siapa 
siapa saat itu ada disini

tiada sebab untuk membenci
tiada sebab untuk membalas
tiada sebab untuk lakukan semua itu

yang hanya tinggal
aku ingin menjadi yang terbaek
mencuba jadi sempurna

walaupun aku terkenang
saat aku jatuh
 ketika kau tiada dihadapanku
masih lagi tiada dihati ini untuk membalas

ketika kegelapan menyelubungi
terduduk aku keseorangan
tidurku berbantalkan lengan
ditemani air mate yang selalu tidak henti henti mengalir

jika dilihat semue itu , 
baru aku terfikir
betape ketike itu , 
tuhan mengurniakan kekuatan yang aku sendiri tidak sedar

terime kasih pengalaman dan kenangan
kerana engkau telah menyedarkan ku
kerana engkau membuatku kuat
kerana engkau , terlahirlah sesuatu
kerana engkau jua lah aku tabah !
disaat kegelapan datang kepada ku !

Saturday, June 23, 2012

Biar Berjauhan


Biar menjauh dari menghampiri
Agar tak berulang kelukaan hati
Biarlah putus tak bersambung lagi
Andai diingati sedih pun kembali
Tak perlu berkirim salam
Tak perlu bertanya khabar
Tak perlu mengambil hati memujuk hati ini
Dan bila ku berhadapan teringat kenangan silam
Yang menghiris perasaan lama terpendam
Rasanya sudah terlewat untuk ku terima tiap kekesalan
Walau berbagai caramu tapi ternyatalah sia-sia saja
Biarlah aku degan caraku
Selama ini tidak kau peduli
Sedari dulu tidak sedikit pun
Aku terima kasih dan sayangmu
Tak perlu berkirim salam
Tak perlu bertanya khabar
Tak perlu mengambil hati memujuk hati ini
Dan bila ku berhadapan teringat kenangan silam
Yang menghiris perasaan lama terpendam
Rasanya sudah terlewat untuk ku terima tiap kekesalan
Walau berbagai caramu tapi ternyatalah sia-sia saja
Biarlah aku degan caraku
Selama ini tidak kau peduli
Sedari dulu tidak sedikit pun
Aku terima kasih dan sayangmu
Biarlah aku degan caraku
Selama ini tidak kau peduli
Sedari dulu tidak sedikit pun
Aku terima kasih dan sayangmu
Biar menjauh dari menghampiri
Agar tak berulang kelukaan hati
Biarlah putus tak bersambung lagi
Andai diingati sedih pun kembali

Sunday, June 10, 2012

sampaikan salam


eh . korang ce bukak link tu 
hayati and dengar elok elok

aku rase sekarang ni
aku tengah proses jadi orang gile

gile dengan bende yang aku sendiri tak pasti
kalau nak update post
tak suke terus tulis
kene ade bunge bunge
baru menjadi

korang bayangkan , 
hari hari korang pegi toilet sebab nak mandi
sehari korang tak pegi boleh hidup tak ?
kalau tak mandi pon paling kurang korang buang air kan ?
masuk jugak toilet tu kan ?
mandi sekali tuk due hari .
itu pon paling malas kan ?
masuk jugak korang dalam toilet tu kan ?

ngeng ~ kan aku suruh bayangkan .
so masuk kan je la dalam otak tu .
then fikir ~

sampai sekarang aku rase
aku tak nak g toilet rumah orang laen
sebab aku still nak gune toilet tu
yang hari hari aku 
buang air
mandi
cuci kaki
basuh muke
basuh baju
see ? 
hari hari aku ade ngan toilet ni 
sampai sekarang , even aku try masuk toilet laen
aku tak boleh nak buat bende2 yang aku selalu buat kat toilet aku tu

hidup baru . tempat baru . nafas baru . kawan baru .