Sunday, September 18, 2011

Tak Menentu

Blog aku . Cerite Tentang Aku . Tulisan Aku . Perasaan Aku . Semuenye Tentang Aku .
tapi  , cerite ini bukan tentang aku .

Hati , hati seorang wanita .
Tak siape faham .
mungkin ade , tapi tak semue disekililingnye

hanye wanita itu .
ye , wanita itu saje faham ape yang dihatinye .
ape yang terbuku .
ape kehendaknye .
ape mahunye .
hati wanita , huh ! penat fikir tentangnye

Hati ,
Bile ditanye hatinye ada pada siape .
die sendiri bingung .
tak tau katenye . pelik !
ape yang die tau . bukan ini yang dikehendaki ,
bukan kehidupan sekarang ini .
bukan dengan care begini .
bukan bukan bukan
hatinye memberontak .
tapi die lemah ,
lemah dengan kehidupan disekelilingnye .
penat lesu lemah itula yang tekeluar dari mulutnye setakat ini

Cinte .
Wanita itu . wanita yang same
Tak pernah mengharapkan cinte seorang lelaki ,
Katenye , nak kan cinte Nya .
tapi wanita itu ,? huh , bodoh !
ayat yang sesuai untuk wanita itu ,
eh , nanti ..
aku dapat menangkap kate hatinye
wanita itu ingin menjadi seperti ini
Aku tak faham !













Sayang .
shuhhttt , diam .
aku sedang mendengar . sedang merasa  , sedang melihat
ye . wanita itu . lagi sekali , tentang wanita itu ,
Cukup sembahyangnye terhadap Ya rabb
Cukup ketaatan kepada kedue orang tuenye
Cukup Kasih kepada adikadiknye
Cukup lembut terhadap kawankawannya
Cukup kasar terhadap Lelaki .
ish . aku kurang mengerti , lelaki ?
kenape negatif , mungkin  ade peristiwe ,
tapi, aku sendiri kurang pasti .
Mungkin sayangnye hanye dicurahkan kepada yang Cukup .


Hati wanita itu ade pada orang lain
Cinte wanita itu juga pada yang tak pasti
Sayangnye hanye diberikan kepada yang Cukup
Pasangannye kini dengan orang lain .

huh ! hati wanita . tak menentu .

No comments: