Thursday, October 6, 2011

Ceritera Cinta 8 Gadis



tak semue cerite cinte berakhir dengan kebahagiaan
dan tak semue kebahagiaan datangnye dari cerite cinte

lapan gadis . lapan cerite cinte
kerane cinte . gadis ini suke duke

semuenye bermule dengan indah .
indah disebabkan seorang jejake tampan
jejake yang selalu tak ingin berpisah
gadis yang selalu mengharapkan kebahagiaan


adam yang melutut di khalayak ramai untuk mendapatkan cinte hawa nye
biar pun malu dikhalayak ramai . sanggup ditempuhi jue
adam sudah memiliki hawa
dijage bagai menatang minyak yang penuh
tidak suke jike hawa terlalu social
sanggop si adam lakukan ape sahaje tuk si hawa
jike itu , itu la . jike jangan . janganla 
setahun lebih suda mereka
harap bekekalan hendaknye !


belum pernah berjumpe ,  tapi hanye sekadar  menggunekan teknologi yang ade
begitu kuat cinte hawa terhadap si adam
terlalu banyak dugaan  dan halangan
begitu banyak air mate yang dikeluarkan oleh si hawa
si hawa bute dengan cinte si adam . walaupon tak pernah jumpe
huh . pening kepale . 
harap . suatu hari nanti si adam datang kesini tuk bejumpe hawa yang selalu merinduinye


due due suke same suke
hawa bahagie hingge tak terhingge  aku tengok
bile cinte adam datang . baru la lelaki laen nak masuk line
huh . mungkin ni ujian tuk kedue duenye
menguji kesetiaan hawa terhadap adamnye
si adam bukan tak kesah  , mungkin nak menguji si hawa nye
tapi  . laen pulak yang dianggap oleh si hawa
sabar . korang masih baru . hopefully kekal


same cantik . same padan . bagai pinang di belah due . hawe terlalu sayang kan adam , begitu juge sebaliknye
si hawe degil . si adam panas baran . tapi , mereke dapat balance kan kedue due nye , itu lah yang terbaek
ramai yang minat adam . ramai juge yang minat hawe nye . itulah dugaannye bile kedue duenye same cantik
sanggop si adam datang dari jauh . semate mate hendak berjumpe si hawe . bahagie bile melihat mereke
jangan cepat melatah dengan dugaan yang mendatang . harap bahagie selalu


ramai yang beratur nak kan si hawe ini
tapi . si hawe hanye lebih suke berkawan
dye putuskan cinte lelaki itu .
bukan untuk permainkan cintenye
ranai yang salah anggap . kasihan 
tapi dye hanye ingin mencari pencinte yang setie
harap berjaye buat si gadis comel ini


trauma dengan kejadian sekeliling katenye
ingin adam yang menunggang kude then melamar nye
huh . tinggi sungguh taste nye
tak mengape , bersabarlah wahai si hawe
akan datang seorang adam .
yang akan melabuhkan cintenye dan kesetiaan nye kepada mu
mungkin tidak seperti ape yang diharapkan.
tetapi dye lah yang akan membahagiekan hari2 mu


cintenye diberikan pade  orang yang salah
ditinggalkan tanpe pesan . apelah salah hawa 
mungkin ini dugaan yang harus diterime sebelum menemui cinte yang sejati
yang dikejar tak dapat ,  yang dikendong beciciran
sabarlah hawa , sabar menanti adam yang sedang mencari mu !


hidupnye tak pernah sayang terhadap seorang lelaki
cume ini yang pertame kali
tapi dye meragu . ragu segala2nye tentang cinte adam itu
mungkin ini balasan .
balasan dari yang lepaas
si hawa sanggup menunggu si adam itu !
menuggu bukti jike adam itu sayang atau pun tidak kepade si hawenye
hari harinye dipenuhi dengan keraguan !

cerite yang penuh dengan sebuah cerite
masing masing ade cerite
laen hawe laen la adam nye
setiap cerite berbeze beze
hanye satu je persamaan tentang cerite cinte 
kebahagiaan yang selalu diimpikan oleh si hawe 
 ................






2 comments:

Aisha Nordin said...

saya suke post yg num 5 ...hehehe ...blushing laa awk !!! ^__^

ASMA said...

tak banyak tau pasal cha . kalau tak bole buat panjang2