Wednesday, September 25, 2013

cacat sane sini



ceritenye macam ni
bukan aku nak isu kan bende ni
cume kadang kadang jadik persoalan
yang tak de jawapan dalam diri aku
mungkin ade jawapan kat orang lain

eh kau dapat syurga la
boleh kongsi tak ?

aik, bukan kau baik ke kat dunie dulu
kenape sekarang kau duduk kat neraka ?

persoalan sekarang
bukan aku persoalkan
hati kecil aku yang meneka neki ni

eh kau kan mak budak tu
kenape kau buang dye ?

eh, itu anak saye
dye dapat anugerah cemerlang
anak awak ?

aku tak persoalkan,
cume soklan ni bermain di kepale
berlari lari jawapan ape yang perlu diberi

eh awak kan CEO
kenape fotostat macam ni awak nak kene buat ?

eh awak kerje dah lame
gaji ade naik tak ?

yang ni mulut orang lain tanye
aku cume sampaikan

bende besar di besar besarkan
bende kecik di besarkan
kau manusia ape ?

baru aku tau cacat tu ape sebenarnye

publish !


No comments: