Monday, September 30, 2013

pasti itu realiti


semalam aku bercekarama lagi
lelapkan mata otak bergerak
melayarkan cerita seperti kehendak ku

kalau kau jadi aku
aku pasti kau pun pasti
apa yang pasti?

pasti jika cekerama aku ini
akan dijamin kebahagiaannya
bezanya ia hendak dijadikan realiti
pasti itu sudah pasti lagi rumit

pagi ini aku harap
kau senyum
seperti aku senyum dalam hati
yang aku ukir untuk kau

tapi aku pasti kalau realiti itu pahit
cekerama itu manis sebab dipaksakan hati

hati kau hati aku kalau dipaksakan
tak kan sama seperti cekerama
sebab ini realiti

walaupun tangan ini bertepuk hanya dibalas dengan angin
tapi aku suka, aku bahagia, rasa aman

harap kau jumpa lagi baik dari aku
aku yang memang macam gini
tak boleh ubah apa apa
cinta yang dahulu untuk kau
pasti akan dihalakan .
itu pasti jadi realiti


No comments: