Tuesday, August 28, 2012

inikah kesudahannya ?


bukan sentap, cume tidak mengerti
mengapa satu orang , bukan dua orang , bukan tiga orang
tidak kah kau lihat , masih ada yang menemani
masih ada yang menyayangi
masih ada yang merenungi
masih ada yang mengeluarkan kata kata

tidak kau engat ?
apa yang sudah terjadi
jatuh ku, bangun ku, keseorangan ku
masih tabah walau sering dihujani air mata
tanpa kau
sedang ku mencari,
sedang ku berlari
masih juga tidak ku temui kau disitu

tabahkan hatimu
tabahkan jiwamu
ini jalan yang sudah kau pilih
ini jugalah yang yang kau pinta

aku masih disini
walau tidak disisi
tapi aku masih disini
menemani dalam setiap doa ku

aku juga sedang berlari
berlari untuk aku sendiri tidak pasti untuk apa
sedang semua berlaku didepan mata ku
sudah pasti aku selitkan di nota nota ku untuk dijadikan pengajaran
biar aku sendiri yang sakit
daripada semua jari menudingku seperti mana terjadi terhadap kamu

maaf kan aku wahai sahabat, aku berlari dari sarang ku
sedang kan kamu juga sedang sakit, sakit yang aku tidak temui penawarnya

biarlah , biarlah , biarlah
andai kelamasan dalam lautan yang kau pinta
tidak dapat ku sedia kan perahu untuk menyelamatkan mu

p/s : terima kasih hadiahkan Cik Mufy untuk saye !

No comments: