Tuesday, August 7, 2012

musim kemarau atau musim bendera jepun !



Air mate memanglah mudah jatuh
mungkin jatuhnye disebabkan hal hal tertentu

sudah banyak kali terjadi
sampai kan aku sendiri pon penat

tak tau ape yang menjadi salah
dan tak tau ape yang perlu dipersoalkan
dan lagi lah tak tau bile tak de ribut tetibe hujan turun
pelik kan ?

angin tak de ribut pon tak de hujan lagi la
tetibe batu besar dari bukit tu jatuh hempap badan
waa , mule mule sakit
tahan tahan tahan
bangun sikit sikit
kot kot la boleh hidup
huh ! naseb baek just terkene tepi tepi batu je
mule mule nanges sebab ade darah sikit


kemudian dari batu saiz XXL diikuti saiz XL , senang cite sampai la saiz M aku dah tak nanges , walaupon banyak darah yang aku nampak kat badan sendiri . mungkin aku dah terbiase dengan keadaan sedemikian rupe . itu mungkin saje aku tak nanges .
(situasi nye ramai orang berhentikan kerete sebab nak tengok kejadian ni , tapi sorang pon tak de hulurkan bantuan , ataupon lagi senang hulurkan tangan, tak pon tolak batu tu ketepi, tapi atleast mereke semue telefon ambulan la . ok la gak kan. tolong la tu namenye)
kan ramai yang melihat . tak kan aku nak nanges ? malu tauuu . so , aku buat buduh je batu yang hempap hempap aku tu . ekotkan dah lame aku nak sepak batu tu . cube bayangkan ae . angin tak de . ribut tak de hujan lagi la . tetibe je time aku nak lalu kt bukit tu . time tu jugak lah dye nak jatuh . aishh , naseb besar .

p/s : sekarang ni tunggu turn saiz S pulak jatuh . waa , kenape aku tak lari siap siap ,? dah tau saiz S tu nak jatuh . banyak pulak preparation nye ! mane dan aku nak lari .

*aku lah paling kuat kat dunie ni.ngeh ngeh*
*aku akan pastikan , adik adik aku tak jadik macam ni*
*aku akan jadik pelingdung . insyaallah jika masih bernafas atas bumi ni*

No comments: