Friday, September 28, 2012

azam baru tahun depan



hujung tahun nak tibe dah
tulah penamat untuk tahun ni
dan kena ade azam baru lagi
kalau azam tahun ni tak sampai lagi macam mane?
'buatlah azam tahun ni dan satu kan dengan azam tahun depan k'
taip kenape nak masuk tahun baru azam pon kene baru ?

awal tahun semua nye baik
tengah tengah macam tak ok sangat
akhir akhir ni macam dah ade penande

bercanda, membolos, menipu
itu semua sudah
yang belum hanye untuk habiskan tahun ni

yang mencaci
yang mengherdik
yang memperli
aku sudah telan
masuk kan kedalam perut

yang kata aku bodoh
yang kata aku hodoh
yang kata aku itu ini
sudah pun aku makan
cume belum jadi tahi lagi

mana kata kata semangat
mana pemberi jiwa
mana pejuang

B, pergi dulu
sayang jaga diri
b nak pergi rumah baru
sayang nak ikot !
tak boleh,
rumah ni gelap
dalam dye tujuh kaki
kene pakai baju putih je
tak boleh pakai casablanca
sayang cari pengganti b k .
doakan b , supaya kite dapat jumpe kat sane

pergilah pergilah
sayang relakan
bukan nak bawak sama !
dulu berjanji. podahhh
janji tak ditepati langsung lah b ni ,

lupe pulak, Janji Ditepati
itulah tema kali ni .



No comments: