Monday, September 3, 2012

hujan hujan sedap tido


Aku engat air kopi
bile dituang rase macam lain pulak
bile di telan. waah ! sedap . air sarsi laa

tengok dari jauh macam bantal  busyuk aku
tapi bile di cium. di belai . rase lain lah !
bukak mate, euwww . tyra punye laaaaa .

hanta mesej, tapi tak lepas lepas
bile tengok kedit
kosong rupenye ! patotla

kat kl aku bole karok
bile sampai ipoh suare aku tak de
bile di imbas balik . aku malu rupenye

maen nyorok nyorok
puas aku carik satu kampung
rupenye dorang tido kat rumah . letih .

kehulur kehilir aku bawak beg pasar
engat kan ade sayur .
rupenye baju aku dalam tu

sape reti bace dye faham
sape tak reti , pegi jumpe A.samad said
jangan menilai sendiri
nanti ade salah faham

setiap rangkap ade maksudnye
setiap ayat harap manis rasenye
kalau rase kopi , pahitlah
kalau rase sarsi . manislah

p/s : mak kate cepat lah buat lesen kerete . see ! aku dah dapat lampu hijau dari bapak aku .

No comments: