Monday, September 10, 2012

perbezaan memang ketare


jari dipusing pusingkan
tidak tahu nak mule macam mane
sebab memang sangat hebat
perasaan bangge untuk hebahkan pada sekeliling memang tidak ade
tetapi dalam hati , aku terlalu mengagumimu

aku terus fikir , fikir dan berfikir
didalam toilet ,
tengah masak ,
dalam kelas ,
sebelum tidur

aku ketuk pintu , utara
aku ketuk pintu , selatan
aku ketuk pintu , barat
aku ketuk pintu , timur

sungguh tiada bandingan

lalu aku berfikir lagi
kenape untuk menghuraikan cinta pada dye senang
kenape untuk menghuraikan perasaan aku itu mudah
kenape untuk menghuraikan kawan kawan itu boleh

sedang untuk menulis buatmu memang membuat aku ............

aku tidak pernah bercerita tentangnya
aku sendiri tidak tahu kenape

aku tidak pernah untuk menghebatkannya  pada sape sape
aku sendiri tidak tahu puncanye

yang aku tahu
memang sangat hebat
memag mengkagumkan
memang tiada bandingan
memang tiada pengganti

sampai sekarang aku masih terus berfikir .
cerita seperti apa harus aku karangkan

mereka mempunyainya
aku juga mempunyainya

biar mereka kagum dengan mereka punya
dan biar mereka hebohkan mereka punya
kalau mereka merasa lagi hebat biarkanlah

yang aku tau , aku punye lagi hebat
untuk aku seorang
bukan untuk orang lain

terime kasih !
itu ucapan yang mampu aku luahkan
kerana itu sahaje yang mampu aku lakukan
akan aku balas , mungkin kelak , mungkin esok
dan mungkin , mungkin , mungkin ,. insyaallah

tiada kekurangan makanan
bangun pukul berape pun tak kisah ,
yang penting tidak lapar
itu lah Emak !

ptptn pun tak payah
takut nanti hidup susah dibebani hutang
itulah Ibu !

selesa dari semue segi
risau kalau ade kekurangan
itulah Bonda !

dapat ape yang diinginkan
berpada pada agar belajar care untuk bersusah
sedang aku tau aku mendapat habuan
simpanan aku , semue duit dye
itulah Mama !

maaf , tak dapat buat karangkan yang sehabis terbaik untuk seorang yang telah melahirkan aku .
mak aku memang sangat hebat ,. dah banyak pintu aku bukak , seorang pun tak dapat kalah kan dye ,
maaf kalau terase .

2 comments:

I.am.Hanis said...

pada mula nampak kegatalan..da sampai bawah aku paham da..betul tu, aku sokong 100%...

Mrs Lolly said...

weyh , aku rase kau salah entry nk komen kot ., hahaha