Monday, September 3, 2012

pandangan aku


jika kau lihat dunia ini sudah tua
tapi pernah kau merasakannya ?

kau hebat , kau pemes , kau bagus
tapi kedudukan kau di akhirat kelak ?

seronok sangat dengan dunia kau
panas nya api mau merasa kah ?

bahagiakah dengan kehidupan remaja kau
akhirnya akan dipertontonkan kelak di sana

aku , masih di bawah
belum lagi di atas

lama sudah tidak bersimpuh di atas sejadah
menangis di depan mu penuh ke khusyukan
menadah tangan menakung air mata
meminta bagaikan hamba untuk melepaskan diri dari neraka mu

terlalu banyak ujian yang kau turun kan
mengapa aku masih terpinga pinga
sedang menunggu apa lagi untuk menyedarkan

bukan cinta dunia aku harapkan
untuk memberikan kebahagiaan yang sementara
bukan skandal yang aku perlukan
untuk melupakan baki baki kehidupan ku

aku perlukan Mu
aku ingin menjadi aku yang dulu
aku mengharap cinta darimu
aku mengharap perlindungan darimu

aku menunggu ,
menunggu hantaran tafsir
untuk aku hidup dalam keredhaanMu
bahagia bersama Sang Pemberi .

Amiin

No comments: