Tuesday, September 11, 2012

benci aku


bercakap itu perlu
cume kadang kadang perlu dijaga
bukan jaga seperti aurat
tapi kalau bisa , apa salahnya

aku bingung
bingung tentang sesuatu yang perlu atau tidak
aku sendiri tidak pasti
yang pasti bingung

muka itu tampak cantik
lagi cantik kalau di makeup
tapi kalau mau lagi cantik
buat pembedahan plastik

aku sorok
sorok kan itu
agar tiada yang menyinggung
tapi kelihatan jugak
bingung lagi sekali

satu orang itu
mukenye cantik
perangainye jelek
pacarnya jugak hensem
padan la orang bilang
tapi dye hebat bisa tarik semua
kalau cantik bole buat ape saje

kedua orang itu
mukanya tampak comel
kelakuannya sopan
bisa cair dengan kelembutannya
itu gewe la
jadi perhatian . lembut gitu , sudah terbiasa

dunia ini bisa dimanipulasikan dengan kebijaksanaan

orang itu bole diubah, asalkan dengan kecantikan dan kelembutan
bukan dengan kepintaran,
lihat ! aku perli sebenarnye

kalau bijak , pasti bisa ngerti
kalau bodoh, baca saja dan tutup saja lappy

bukan nak berkasar
kalau hati ini tengah rimas
begini lah jadinya

dunia ini kaya
kerana nama saja sudah dunia
tapi yang miliki semua adalah manusia
walaupun asalnya cuma meminjam
jangan belagak la kan .

6 comments:

Cik Mufy said...

marahnya kawan saya nie..
istighfar sayang :)

Mrs Lolly said...

kan ? tk suke cakap b**** .
kalau dah cakap tu
memang marah sungguh la tu

Cik Mufy said...

asma marah sape nie?

Mrs Lolly said...

ntah lah . tak boleh nak mention . biar hati sakit . hehe . nothing serius la cik bulan . insyaallah semue akan ok k :)

Cik Mufy said...

nak jer ubatkan hati tu asma tu tau..
kecian kat hati tu..selalu sakit
tapi mufy takde penawar la :(..
insyaAllah everything gonna be okey :)
nak asma senyum senyum selalu!

Mrs Lolly said...

thanx mufy !! insyaallah . everything gonna be okay .